אילו תרגילי כושר מונעים פקקת ורידים?

מחלות וורידים נפוצות

אילו תרגילי כושר מונעים פקקת ורידים?

מהי פקקת ורידית? מה הסכנות ובעיקר – איך ניתן למנוע אותה? ריכזנו עבורכם כמה טיפים וכמה תרגילי כושר שתוכלו לעשות בעצמכם.

מהי פקקת ורידית?

כלי הדם שלנו מובילים דם עם אספקה של חמצן וחומרים חיוניים אחרים לכל התאים בגוף, ולאחר מכן מחזירים את הדם אל הריאות והלב. זרימת דם תקינה היא חלק חיוני מהתפקוד התקין של הגוף, אך לעיתים יכולים להיווצר קרישי דם. פקקת ורידית היא בעצם מצב שבו יש הצטברות של חומרים שונים על דפנות הוורידים, ומלבד הפגיעה בתפקוד הרגיל של הוורידים, החומרים האלה יכולים פתאום להשתחרר ולהסתובב במערכת הדם עד שהם ייתקעו. הקריש הזה בעצם מונע מהדם להמשיך ולזרום בצורה תקינה, וזה דבר שיכול לגרום לכאבים וגם לנזק משמעותי – למשל ללב ולריאות.

לכן חשוב מאוד לאבחן מחלת ורידים במהירות האפשרית, לתת טיפול מתאים ולהישאר במעקב.

מהו הטיפול לפקקת?

למרות הסכנה הגדולה, אבחון של מחלת ורידים יכול להיות מורכב, ופעמים רבות מתבצע רק אחרי שהיה אירוע דרמטי ומסוכן. ולכן חשוב להיות מודעים, במיוחד אם אתם נמצאים בקבוצת הסיכון.

הטיפול העיקרי הוא מתן תרופות לדילול דם או מניעת קרישיות יתר, מעקב אחר לחץ דם והמלצות לשינוי אורח החיים.

אחת ההמלצות החשובות כדי למנוע פקקת ורידית היא לעשות פעילות גופנית. לפעילות הגופנית יש כמה תפקידים, בראש ובראשונה היא מסייעת לסירקולציה טובה של הדם בגוף, מה שמצמצם את הסיכוי להיווצרות של משקעים הסותמים את כלי הדם. בנוסף, הפעילות הגופנית מחזקת את השרירים שתומכים בכלי הדם, מפחיתה תגובה דלקתית, מאזנת את רמות הסוכר, לחץ הדם ועוד.

 

איזו פעילות כדאי לעשות?

בראש ובראשונה חשוב לנו לציין שכל פעילות גופנית חשובה ותורמת מאוד למצב הבריאותי שלכם. חשוב להתאים את אופי הפעילות למצב הבריאותי ולרמת הכושר, וכמובן לאורח החיים שלכם. הרבה יותר טוב להתחייב למשל להליכה של כ-10 דקות בכל יום אבל תוכלו להתמיד בה, מאשר לתכנן אימונים מפרכים של שעתיים – שתוותרו עליהם מהר מאוד.

הפעילות הגופנית תפחית מאוד את הסיכון להתפתחות של מחלות ורידים, וגם תסייע לשלוט על מחלה קיימת ולמנוע החמרה והדרדרות במצב.

 

להניע את הרגליים

אחת הסכנות העיקריות של היווצרות קרישים וחסימות היא בגלל זרימת דם לקויה ברגליים, במיוחד בקרב מי שסובל מבעיות בוורידים. ולכן פעילות כמו הליכה או ריצה חשובה מאוד.

בנוסף, יש מגוון של תרגילים שתוכלו לעשות כדי לשפר את זרימת הדם ולחזק את השרירים.

תרגיל אחד הוא להניע את כפות הרגליים למעלה ולמטה, לצדדים ובתנועה סיבובית. את התרגיל הפשוט הזה מומלץ לעשות בכל יום, ואפשר לשלב אותו אפילו תוך כדי עבודה במשרד או במהלך יום לימודים.

תרגיל נוסף הוא לבצע סקווטים – כיפוף של הברכיים ויישור שלהם. יש כמה דרכים לבצע את התרגיל, בהתאם לדרגות קושי משתנות. מומלץ לחפש סרטונים שמדגימים איך לעשות זאת.

 

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *