איך שומרים על בריאות הרגליים בזמן שלא עובדים?

פקקת ורידים

איך שומרים על בריאות הרגליים בזמן שלא עובדים?

תקופת הקורונה היא תקופה מאוד מאתגרת בשביל כולנו, ובמיוחד בשביל מי שיצא לחל"ת או שנאלץ לעבוד מהבית, להפחית באחוזי המשרה וכדומה. כאשר אנחנו שומרים על שגרת חיים רגילה שכוללת יציאה לעבודה, אנחנו נשארים פעילים – הולכים ממקום למקום, עולים ויורדים במדרגות וכו'. גם אם זו פעילות מינימלית יחסית, זה עדיין חשוב מאוד כדי לשמור על הבריאות שלנו ולמנוע מחלות ובעיות כמו פקקת ורידים. אז מה עושים עכשיו? איך שומרים על הבריאות בתקופה כל כך מאתגרת?

 

חפשו הזדמנויות להיות פעילים

אחד הדברים שכל אחד מאיתנו יכול לעשות כדי לשמור על הבריאות הוא לשלב את הפעילות הגופנית בחיי היומיום. גם אם לא יוצאים לעבודה, עדיין אפשר לחשוב על דרכים פשוטות כמו לרדת לזרוק את הזבל ולהשתמש במדרגות ולא במעלית. אם אתם נוסעים באוטובוס, לרדת תחנה אחת קודם כדי להרוויח עוד כמה עשרות מטרים של הליכה. גם לצאת מהבית בשעות אחר הצהריים והערב כדי לעשות הליכה קצרה ברחוב – זו דרך נהדרת כדי להישאר פעילים ולהפחית את הסיכון להתפתחות של חסימה ורידית.

ישנם גם תרגילים ספציפיים שהמטרה שלהם היא להפעיל את שרירי הרגליים, לשפר את ההחזר הוורידי ולסייע במניעת בצקות וחסימות.

 

שיעורי כושר

עוד דרך נהדרת ומומלצת מאוד כדי למנוע חסימה ורידית היא כמובן לשלב פעילות גופנית בצורה יותר מסודרת למשל על ידי מנוי בחדר כושר, חוגי ספורט, שחייה וכדומה. עם החזרה לשגרה יש יותר אפשרויות כדי להצטרף לקבוצות קטנות ולהתעמל.

אפשרות אחרת היא כמובן לעשות פעילות גופנית בבית, למשל בעזרת סרטוני כושר שאפשר למצוא באינטרנט. יוגה, זומבה, אירובי, תרגילי עיצוב וחיטוב ועוד ועוד. האינטרנט מלא באפשרויות טובות.

כל סוג של פעילות גופנית תורמת לבריאות, שומרת על הרגליים ומונעת פקקת ורידים. ולכן הכי חשוב למצוא את הפעילות הגופנית שאתם אוהבים לעשות.

 

מעקב רפואי

עוד אחת מהבעיות בתקופת הקורונה היא כמובן הקושי לשמור על מעקב רפואי רצוף. זה חשוב במיוחד כאשר נמצאים בסיכון של חסימה ורידית, ועוד יותר כאשר נמצאים יותר בבית וכמעט ולא עושים פעילות. ולכן חשוב להיות מודעים לכך, וכמובן לשים לב ולהיות ערניים לגוף – האם אתם מרגישים משהו שונה? האם יש הופעה של סימפטומים? אם כן, חשוב לפנות באופן מיידי לטיפול רפואי.

אם אתם נוטלים תרופות, חשוב להמשיך וליטול אותן בצורה סדירה. כדאי מאוד להתייעץ עם הרופא שלכם ולבדוק האם אתם צריכים לעשות שינוי כלשהו כדי לפצות על היעדר הפעילות היומיומית. אולי יהיה צורך להגיע ולעשות בדיקת דם, כדי לוודא שהגוף שומר על האיזון שלו ושכל המדדים תקינים.

חלק גדול מהייעוץ הרפואי לגבי מניעת פקקת ורידים אפשר לעשות בצורה טלפונית, כך שלא תצטרכו להגיע אל קופת החולים ולהסתכן בחשיפה לקורונה או למחלות אחרות.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *