איך נמנעים ממחלות ורידים?

איך נמנעים ממחלות ורידים?

תפקידם של העורקים הוא להעביר את הדם מהלב ליתר חלקי הגוף, בעוד שתפקידים של הוורידים הוא להזרים את הדם חזרה אל הלב. אי ספיקה ורידית, כמו גם מחלות ורידים נוספות, מתרחשת כשהוורידים אינם מתפקדים כשורה ולא מובילים את הדם ללב כראוי. אך האם ניתן להימנע ממחלות ורידים? ואם כן, כיצד? אם יש לכם היסטוריה משפחתית של אי ספיקה ורידית או שאתם נמצאים בקבוצות סיכון אחרות ללקות בחולאי ורידים, הנה מספר דברים שתוכלו לשים אליהם לב על מנת למנוע את הופעתה.

על קצה המזלג

  • לא כדאי להישאר בתנוחת ישיבה או עמידה במקום אחד לזמן ממושך. הזיזו את השרירים, התמתחו ונועו לעתים קרובות.
  • מוטב שלא לעשן.
  • הקפידו על פעילות גופנית קבועה
  • הקפידו על תזונה נכונה

דרכים נוספות למניעת מחלות ורידים

  • גריבת גרבי לחץ

גרבי לחץ עשויים לעזור לדם המצטבר ברגל, בקרסול או בירך לזרום בכיוון הנכון – לעבר הלב. ייתכן והרופא שלכם ייתן לכם מרשם לגרבי לחץ אלסטיים או כאלו העשויים מבד גמיש. הגרביים עשויים מבדים ייחודיים המפעילים לחץ משתנה בחלקים שונים של הרגליים, כך שבסופו של דבר הדם מסוגל לנוע באופן מיטבי באמצעות הוורידים.

  • שמרו על משקל גוף בריא

השמנת יתר עלולה לתרום להתפתחות שסתומים חסומים או מוחלשים בוורידי הרגליים. מסיבה זו וכמובן מסיבות נוספות, כדאי מאוד להקפיד על משקל גוף תקין, המשולב עם תזונה נכונה. מחשבון BMI יסייע לכם להבין האם משקלכם תקין.

  • הקפידו על ביצוע פעילות גופנית

פעילות גופנית סדירה היא אחת הדרכים הטובות ביותר לשמירה על בריאות פיזית, כמו גם על הימנעות ממחלות ורידים. תוכלו לצאת להליכה נעימה, לרכב על אופניים או לרוץ במשך 30 דקות, מספר פעמים בשבוע. פעילות גופנית משפרת את זרימת הדם ואת חוזק שרירי הרגליים, מה שמשפיע על זרימת הדם לעבר הלב. 

  • הרימו את הרגליים

עמידה או ישיבה ממושכת עלולים לגרום להצטברות של דם בוורידים ברגליים. בצעו מתיחות מפעם לפעם והניעו את רגליכם, זה יסייע לדם לזרום אל הלב. בזמן ישיבה, העדיפו להניח את הרגליים על הדום גבוה במקצת.

  • הימנעו מביגוד צמוד ונעלי עקב

לבישת ביגוד צמוד מדי דוגמת טייץ או מכנסי ג'ינס הדוקים מאוד, נעליים הדוקות מדי או נעלי עקב עלולות להגביל את זרימת הדם ברגליים, וכך להגדיל את הסיכון לאי ספיקה ורידית כרונית ומחלות ורידים נוספות. מסיבה זו, מומלץ לנעול נעליים עם עקב נמוך ולהעדיף בגדים משוחררים יותר.

 

  • הקטינו את צריכת המלח

 

מלח או נתרן גורמים לגוף לשמור על מים. עודף נוזלים ברגליים עלול לגרום לנפיחות, להפעיל לחץ על ורידי הרגליים, להחליש את דפנות הוורידים ובסופו של דבר להוביל לאי ספיקה ורידית כרונית.

  • השתמשו בלחות לעור

למרות שהלחות אינה מטפלת באי ספיקת ורידים או מחלות ורידים באופן ישיר, הספגת קרם לחות באזור הרגליים מסייעת לריפוי עור יבש או סדוק, ומשפרת את בריאות הרגליים.

Share this post

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *